Тренування

Чим аеробіка відрізняється від орхестрики

Перші згадки про тренування під музику відносяться до епохи Давньої Греції і тоді ці заняття називалися орхестрика.

Наприкінці XIX століття французький фізіолог Жорж Демини розробив комплекс для розвитку спритності і гнучкості заснований на гармонійності рухів. В його музичних тренуваннях прості вправи чергувалися зі складними, внаслідок чого фізкультурникам не потрібен перерву на відпочинок в процесі заняття.

Продовжувачем його справи стала американка Бесс Менсендик, в комплексах вправ, які вона придумала, основний акцент робився на ритмічні рухи, синхронізовані з диханням. У ті ж роки композитор Еміль Жак-Далькроз придумав так звану ритміку або (ритмічну гімнастику), яку застосовував для тренувань балетних труп і палко агітував за її застосування в школах для поліпшення загальнофізичного стану учнів. У 60-х роках минулого століття в США мала поширення джаз-гімнастика, а десятиліттям пізніше аеробні танці. Приблизно тоді ж увійшов у вжиток сам термін «аеробіка».

На початку 80-х світову славу принесла аеробіки американська акторка Джейн Фонда. Все життя дотримується здорового способу життя, вона в 40-річному віці об’єднала комплекс спортивних вправ під музику формат уроку.

Важливу роль зіграв тоді і розквіт стилю диско – напевно першої популярної музики, що була одночасно і простий у сприйнятті і побудованої на яскраво вираженою повторюваної ритмічній структурі. Свою першу студію вона відкрила в 1979 році в Беверлі Хіллс, причому на перших порах уроки проводила особисто. Заняття користувалися успіхом, і незабаром закладу для тренувань під музику відкрилися ще в чотирьох містах.

Двома роками пізніше у світ вийшло її багато ілюстроване видання «Книга розробок Джейн Фонди», по суті було докладним самовчителем з аеробіки. Після декількох перевидань тираж книги склав 2 млн. примірників. Джейн Фонду випустила також кілька відеокасет із записаними уроками аеробіки і стала їх продавати, чим, зрештою, вплинула на ринок відеопродукції в цілому, так як на той час відеокасети надавалися тільки на прокат в спеціальних салонах.

Видеопособий було продано близько 17 млн. збагативши автора на 500 млн. доларів. До кінця 80-х «аэробический» бізнес приносив Фонді по 35 млн. щорічно і перетворив актрису і, як би зараз сказали, фітнес-тренера в одну з найбільш успішних бізнес-леді США.